fredag 31 december 2010

Nyårslöften och Big Ox

Tyvärr tillåter inte tiden något besök i boxen idag och det kanske är likaså gott. Nånting är orättvist när man vaknar med huvudvärk och bakiskänsla på nyårsafton trots att det starkaste jag drack  igår var en dubbel espresso.. Nåväl - idag är det matlagning på schemat för hela slanten med en massa olika skaldjursbaserade rätter.

Jag har funderat lite på mina mål inför 2011 och mål nummer ett måste helt enkelt vara att sluta skada mig hela tiden. Logiskt sett borde jag ju få bättre effekt av träningen om jag inte går för max hela tiden och kan träna kontinuerligt istället för att få hybris och drabbas av ofrivilliga träningsuppehåll. Nu blev ju December inte helt som planerat träningsmässigt pga influensan men det är sånt händer. Jag måste iallafall säga att jag själv är förvånad över de framsteg jag gjort sen i somras - det går tydligen att få soffpotatisar att rycka upp sig!

I övrigt är jag lite skeptisk till nyårslöften men några mål ska man väl sätta upp:
  • "40 Pullups innan 40" är ett mål jag snott från Sarah. (Jag har ju 11 månader på mig.)
  • 40kg Weighted Pullup (avklarat - 110110)
  • 1 Muscleup (klarat - 110828)
  • sub 1.25 på 500m rodd
  • 900m Tabata Row
  • 20 Doubleunders
  • 200kg Deadlift
  • 5 HSPU (klart 111023)
  • Tekniskt korrekta Cleans och OHS 
  • Bättre kosthållning - Bättre råvaror, mindre gluten och "en plan"(pågående och fungerande)

Sen har jag ju det övergripande målet att kunna ställa upp i SM i Mastersklassen 2011 utan att det blir ett skämt. Inte för att jag har pallplatsambitioner men ska jag vara med ska det vara på riktigt.

Avslutar med två bilder på en julklapp från min lillebror som tyckte att jag blivit lite träningsfokuserad på sistone: "Big Ox Oxygen" - undrar om det klassas som doping...

Big Ox Polar Rush Oxygen - Om nån kan förklara varför Blogger roterar mina bilder får ni gärna berätta

89% Oxygen in a can


Den borde bara guld värd i mitten av Fran...

Gott Nytt År - Nu tillbaka till spisen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar