måndag 20 december 2010

Touch'n'Go och Teknikmissar

Timade in dagens besök på CFN mellan pass så det var riktigt lugnt i lokalen.

Jenny höll på att avsluta sin workout med ett gäng snygga muscleups medan jag körde min greasing.
Rackstretcharna börjar kännas riktigt bra nu men jag var lite stel sen gårdagen.

Körde lite extra på 1-leg Deadlift så det blev 3x 6+6 med 32 kg. Att det är så jobbigt bara för att man står på ett ben! Steget mellan 24 kg till 32kg var förvånansvärt stort!

Efter det körde jag fem rundor av mitt Barbell Complex med 50kg vilket kändes helt ok. Fick lite pekpinnar från Mads på Good Mornings eftersom jag böjer benen för mycket så nu hoppas jag att det ska ha rättat till sig.

Sumo Deadlift 3-3-3-3-3 (Touch'n'Go)
110kg - 110kg - 110kg - 110kg - 110kg

Deadlift 3-3-3 (Touch'n'Go)
140kg - 140kg - 140kg

Definitivt PB när det gäller touch'n'go och jag fick godkänt på tekniken av Mads sånär som på 1 rep där jag släppte ned stången lite snabbt.

Efter det blev det en minicirkel

WOD 21-15-9 for time
Power Clean 50kg
Ring Pushups

Metcon: 6:19
Riktigt slitigt pass och efter att de 5-6 första PC funkat tekniskt OK, så trillade jag tillbaka och körde övriga på styrka igen. Jag får till nån typ av hopp iallafall, men stången rör inte låren utan jag drar upp den med armarna. Ganska irriterande, men på det stora hela är jag nöjd; Starkare än jag trodde och tekniken ÄR faktiskt bättre än för 2 månader sen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar