onsdag 29 december 2010

Tillfälligt avbrott!!

Idag var det planerat WOD för att komma tillbaka på hästen eller hur uttrycket nu lyder.

Lite mör i kroppen sen igår men inget allvarligt så jag åkte muntert in till CFN för lunchpasset med Mads.

Jag började med greasingen och den kändes ganska OK på 40 kg idag även om händerna ömmade lite efter en lite väl entusiastisk omgång med sandpapperet igår.

Teknik:
Bar Muscleup 5 x 90%
Well... Här har jag långt kvar. Fick lite småkänningar i vänster axel när jag försökte hänga kvar i toppläget. Höga kippar gick mycket bättre.

Bar Front Lever 5 x 90%
Sjukt mycket svårare än i ringar och funkade bara när jag fuskade och låste ena foten mot räcket. hmm...

WOD Part 1 - 3 rounds for time
300 m rodd
10 Pullups
3 min vila

WOD Part 2 - 3 rounds for time
15 Hang Power Clean m Hantel 2x22kg
60 DU

Metcon: DNF!
Första rodden gick skapligt men nåt klickade inte riktigt. Klockade in på knappa minuten.
Direkt över till pullups men efter 5-6 stycken knastrade det till i vänstra axeln och jag fick en änkestöt som gick från armbågen upp via axeln och nacken till fontanellen kändes det som. Pausade, svor och körde klart setet trots allt - sur över att ha tappat tid men räknade med att 3min vila skulle räcka.
I varv två funkade inte rodden (split uppåt 1:35-1:40) och jag fick köra en hel del enarmsdrag med höger. Testade två pullups med underhandsgrepp innan jag fick bryta. Vänstern funkade inte alls med strålande smärta från bröstmuskeln, armbågen och skuldran som möts strax bakom örat. Skit också!!

Jag antar att detta var kulmen på känningarna jag hade vid dips'en på julafton, gårdagens lyft och inte minst min lätt sketchy FrontSquat igår där mycket vikt låg i vänsterhanden ett ögonblick.

Hoppas nu att lite vila/voltaren gör att det släpper. Jag har verkligen ingen lust att ge mig in i ytterligare en skade/sjukdomsperiod...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar