måndag 13 december 2010

Äntligen Återgång

Idag blev det ÄNTLIGEN återgång till träning i nån form. Hostan är borta men kroppen är sig inte lik efter 10 dagar mer eller mindre under en filt.

Jag åkte iallafall in till CFN efter lunch för lite egen träning. Klantigt nog hade jag tappat bort min enda utskrift av greasingen jag fått av Rickard så det började ju mindre bra. Dags att skruva ihop skrivaren därhemma..

Körde lite av de stretchar vi pratat om och sen 500m rodd som uppvärmning som landade på 1.28.9.
Rodden är lite märklig nu efter att jag lyssnat på Mads och David. Helt plötsligt börjar jag känna av den i sätet, men i gengäld så verkar det gå snabare. Rodde "lugnt" upp till knappa 300m på en split på 1.24-1.25 innan "post-förkylnings-flåset" började haverera.
Efter avslutad distans hade jag dock lite blodsmak och krampkänningar i höger sätesmuskel. Nu har jag ju iofs inte använt den till annat än att sitta på under än längre tid, men det är nog ett tecken på att jag ändrat min teknik till det "korrektare".

Efter det blev det en minicirkel utan tidtagning:

4 varv
10 Ryska Svingar (teknikfokus - extension) 32kg KB
10 "KB Wall Deadlift" 32kg
10 pullups (lite BF-tester)
10 Pushups (games standard)

Svingarna gick bra, wall deadlift funkade men är alltid lika svåra (och känns i korsryggen). Pullups gick förvånansvärt enkelt tills dess jag skulle testa CTB, men jag kommer helt enkelt inte in till räcket.

Efter en luciafika blev det även ett besök hos Ali. Stelt men lovande!

En bra början om än pinsamt flåsig. Nu är det dags för nya friska tag - 2kg entrecôte ligger i ugnen och imorgon blir det "Gratis-Metcon"!

3 kommentarer:

  1. Liten fundering. Vad är "KB Wall Deadlift"?

    SvaraRadera
  2. Det är en liten teknikövning jag fick för länge sen för att se till att inte falla fram med knäna i maklyft/knäböj.

    Tänk dig ett vanligt marklyft med en hyfsat tung kettlebell, men ställ dig med ansiktet mot en vägg.
    Tårna på båda fötter ska helst vidröra väggen så du tvingas sätta dig bakåt och hålla ryggen sträckt och vertikalt.
    Börja gärna med kettlebellen i toppläge eftersom det kan vara svårt att komma ned i bottenläge utan motvikt.

    SvaraRadera
  3. hmm.. vid närmare eftertanke är det inte alls ett vanligt marklyft utan snarare ett Sumomarklyft - iallafall om jag ska ha en chans att hålla balansen

    SvaraRadera