torsdag 23 december 2010

Jennys Julpass

Efter ett par koppar morgonkaffe och en lite skeptisk blick på termometerns -22 grader packade jag iallafall ihop träningsväskan och promenerade iväg till Hudiksvalls Gym & Fitnesscenter för att köra dagens WOD.

Två kilometer promenad med vikväst och träningskläder i den här temperaturen är ju näranog som en uppvärmning i sig.

WarmUp
500m Rodd (1:33 - segt idag)
2x10 pushup, 2x10 squat

Greasing
Stretchar + apfula Hollow Rocks
Windmill 4+4 @ 16kg
Barbell Complex 3 x 1 @ 40kg
1-leg Deadlift 4+4 @ 40kg (skivstång)

Complexet flöt fint idag trots att jag kände en del skeptiska blickar från resten av gymet och dagen till ära testade jag dessutom 1-Leg Deadlift med skivstång vilket jag tror resulterade i bättre balans i rörelsen.
Efter det var det dags för dagens pass som Jenny gav mig i Måndags och jag kan erkänna att jag gruvade mig lite.

WOD 5 Rounds for Time
3+3 KB Snatch 24kg
10 Burpees
7+7 Lunges

Hela passet utförs med 10kg viktväst
Metcon: 8:06

Första varvet gick riktigt lätt, andra varvet var helt OK men från varv tre var inte Burpees roliga längre.
Jag borde däremot ha ökat på antalet Kettlebell Snatches till det dubbla för de gick alldeles för lätt och 24kg var den tyngsta KB som fanns att tillgå på gymet. Första varvet höll jag nästan på att tappa den bakåt i toppläget när jag övermodigt bytte hand utan "mellansving" och fick lite för bra fart på kulan...

För mig var det helt klart Burpees som var utmaningen i detta pass, men om jag vågat/kunnat hålla uppe intensiteten på utfallen hade det nog varit tyngre generellt.

De fick jag ta aningen lugnare med tanke på knät. Igår köpte jag ett sånt där neoprenstöd som verkar hjälpa en hel del, men med tanke på att jag kört mitt Greasing Barbell Complex varje dag sen i söndags och dessutom nött lite PowerCleans så var det stundtals lite ömt runt knäskålen.


Som avslutning hittade jag ett lågt hängande pullupsräcke så jag fick in 1x10 Deadhang och 2x10 kippade pullups med 10kg väst. Det blir helt klart lite svårare när man måste böja knäna 90 grader för att hänga fritt...

Nu är det dags för julstök och planering för mellandagarna..
Några nya PB's borde jag väl få in före nyår (om inte annat på övningar jag inte kört sen i somras :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar