tisdag 14 maj 2013

Utklassad Rehab-Michael

Två sjuka arbetsdagar mestadels sittande i anatomiskt tveksam arbetsställning i konferensrum följt av kvällsjobb så jag velade mellan att bara åka hem och vegetera vid TV'n/sova eller köra nåt lite pannbensmässigt.. och det blev det senare.

Messade Mads för att få OK på att köra "Michael @ 80%" vilket tydligen gick vägen.

Hade hunnit värma upp och ställa iordning allt när Richard kom förbi och när han sa att han skulle köra Michael trodde jag först att han sett mina anteckningar och skojade...

I brist på dubbla GHD's så fick jag i egenskap av först på plats köra den medan han modifierade till GoodMornings och jag slängde in en Abmat for good measure då jag intalade mig att den skulle vara till nytta för aktiveringen i buk snarare än höft samt ge ökad extension.

WOD - Michael - 3 Rounds for Time @ 80-ish % (eller hur...)
800m Run
50 Back Extensions
50 Situps (Abmat)

Metcon: 24.54 Rx+

Efter 200m drog Richard - inte helt oväntat - ifrån på allvar. Mina ben var som trädstockar i sirap idag och då springer jag ju illa normalt. Tappade över 100m på första 800 mot honom.
Tack och lov är jag snabb i situps (obrutna) så vi gick ut samtidigt på varv 2.. där jag tappade ännu mer på löpningen och även fick bryta Back Extensions flera gånger för att "sätta ryggen på plats" och även situps.
Tredje varvet gick inte snabbt alls i löpningen då ryggen blev allt tröttare. Back Ext i tior och obrutna situps under Richards uppmuntran.

Snabbt återställd dock med noll eftersvettningar eller känningar i ryggen - bara en påtaglig syreskuld i benen och brännande luftrör. Förbannade astma/pollen/dåliga flås.

En ganska risig tid, men det kommer jag få på allt med löpning. Och nu har jag iallafall nåt att gå på framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar