måndag 6 maj 2013

Tryck-lös Träning

Dålig sömn och felberäknad kosthållning gjorde att jag kände mig ganska matt och energilös idag. Inte blev det bättre att jag försökt dra ned på kaffet med sisådär 75%.

Cykelturen in verifierade träningsvärken från gårdagens pass i ben och bål och att pollensäsongen dragit igång på allvar.


A: 4x
Back Squat @ 32X1 6-8 rep vila 60 sek
50-60-65-70kg
Formfokus och 8 reps genomgående men det märks att jag tappat en hel del sen i julas. Lite oväntade känningar i höger knä men mest bara energilöst utan tryck.

B: 4x
Bulgarian Split Squat m hantlar @ 16kg @ 30X1 6/6 rep vila 60 sek
Första 2 set kördes Rx sen bytte jag ned till dubbla 12'or för högerbenet som inte orkade hålla formen. Jag hade helt glömt hur hemska BSS är...


C: 3x
AMSAP L-hang vila 60 sek 
4-5-7 sek
Mer av W-hang med tanke på min bristande extension i knäled och mina 46'or. Skitövning för oss med tvåtonsben!

D: 3x
AbMat Situps @ 40X1 10-12 rep vila 60 sek 
Lugnt kontrollerat och "återhämtande"


E: 3x
Back Extension @ 40X1 10-12 rep
12 reps utan större problem


Inget tryck nånstans idag men det var mer eller mindre som förväntat. Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar