måndag 20 maj 2013

Programmeringsvånda och TGU

Lite smygande träningsvärk i baksidan idag men framför allt sjukt trött och seg. Alldeles för dåligt med sömn inatt vilket slår direkt på energinivåerna.

Nu börjar det närma sig upphällningen på min egen programmering och i veckan ska ordningen vara återställd när "husse" är hemma från Danmark och kan hitta på nya pass åt mig.

Det är banne mig inte enkelt att självprogrammera när man försöker att göra det med nån typ av eftertanke. Jag har nog lagt 40 minuter per dag på bara programmering/omprogrammering för varje pass.
Som regel börjar det med nån lagom halvgalen idé som rent fristående nog hade varit ett ganska OK träningspass... sen börjar jag försöka sätta det i kontext av de tidigare dagarnas träning, det faktum att jag fortfarande är under rehab-uppbyggnad och sen att själva övningarna inom passet ska ha nån typ av intern balans sinsemellan.
Och som inte det vore nog så finns ju en vag tanke om att jag ska kunna hitta på något kompletterande till dagen efter...

Ibland har jag inbillat mig att jag kan rättfärdiga uppläggen och ibland så..  tja, ibland blir det bara nånting - goda intentioner till trots. Jag är lite osäker på i vilken kategori dagens pass landar.

5 set
Bench Press @30X1, 6-8R, 30 sek vila
Ring Row @30X1, 3-5R, 30 sek vila
Plankan 60 sek
Vila 60 sekunder

BP: 50-55-60-65-70(7R)
RR: 5-4-5-5-5R
Plankan: Check!
Bättre än förväntat på bänkpressen med tanke på att jag inte kände nåt i axeln. Repetition 8 på 70kg fick jag dock bara upp halvvägs. Ringroddarna gav återigen kramp i vaderna..
Plankan var easy sailing set 1&2 och blev därefter lite jobbig runt 40 sek, mest pga syra i axlarna.

Turkish Getup for Quality
50 reps (25/25)

Började på 20kg men växlade snabbt ned till 16 när det blev uppenbart att axlarna var trötta.
Nu tog jag det väldigt lugnt och körde reps på växlande 1'or och blev klar på knappt 35 minuter.

Väldigt trött = sömnig på vägen hem.. som omväxling åt h-e för låg energi. Planering och bättring kommer..

Och om det var nån som missade det så vann Team Reebok Crossfit Nordic Europeean Regionals igår och får därmed tävla i LA i sommar. Så galet bra jobbat!

Den delen har jag järnkoll på.. men jag fattade först i slutet av förra veckan att det var hockey-vm.. och nu inte förrän i helgen att det hela utspelade sig i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Alltså det kan vara så att jag känner någon mer som är lysande på det där med självprogrammering :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet du! We're like ginouses.. gieniusses.. ge.. really smart people ;)

      Radera