fredag 3 maj 2013

"Idiotarod" - Prowler och Pannben

Gårdagen bjöd på avlastningsträning men som ändå gav en lite oväntad effekt.
Upplägget var OTM "Shuttleswim", dvs 2x12,5m simning varje minut i 15 minuter.
Alla varv klara runt 30-35sekunder med lite lek i vissa varv.
En skön avlastning för axlarna men sidan/höften gnällde lite igårkväll. Lite foam-bandybollroll och naprapatövningar senare var det betydligt bättre.

Dagens pass hade jag sett fram emot sen jag såg det i programmeringen.

Uppvärmning med svingar, utfall, ringrodd och stepups innan det var dags att leka Iditarod på allvar.

WOD - 500m Prowler for Time-ish*
25 Prowler Push 10m @ 120kg (70kg Load)
25 Prowler Pull 10m @ 120kg (70kg Load)

Metcon: 19.21
Jag fick lägga upp det som jag ville men det enklaste kändes som att knuffa släden till whiteboarden för att sen dra den tillbaka och mentalt köra set om 5. Fick ifrågasättande och förvirrande pepp och räknehjälp av mina vänner i soffan så jag tror jag gjorde ett bonusvarv på set 2.

Mellantider per set om 5/5:
3.18 - 7:36 (tror det blev 6 varv på denna) - 11:42 - 15:08 - 19:21
* det stod inget om att det skulle vara på tid... eller vilken vikt jag skulle köra på...

Allt betades av utan egentlig vila annat än för att anteckna mellantider och nån enstaka benskakning. Jobbigast för vaderna och Jenny påpekade att jag inte applicerar kraften linjärt så jag bör kunna bli effektivare. Ett riktigt roligt pass i min smak som jag gärna kör igen. Kan bizarrt nog inte låta bli att tycka att det vore intressant att dubbla sträckan eller köra en lång AMRAP..

Som icing on the cake fick jag dessutom ett par Realflexdojor av Andreas. En bra början på helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar