söndag 12 maj 2013

Axeldöd del 2

Riktigt dålig sömn och fortsatt väldigt trött i axlarna. Inte blev det bättre av nån timmes jobb med slagborr och verktyg långt över huvudet på förmiddagen.

Tog en välbehövlig paus vid 14-tiden för att attackcykla in till nordic för att bränna av dagens pass.

WOD for Time @ 80%
100 kcal Keiser (Airdyne-klonen)
10 Medball Clean @ 20lbs
4 Burpees
80 kcal Keiser
8 Medball Clean @ 20lbs
4 Burpees
60 kcal Keiser
6 Medball Clean @ 20lbs
4 Burpees
Metcon: 25.42
Tungt och oinspirerande idag. Insåg att jag glömt att äta och bara panikätit lite gravad lax precis innan jag cyklade in. Under Keisern-delen märktes det att axlarna var slitna. Omeddelbar lätt syra och armarna gav ingen utväxling under cyklingen utan kändes mest som ett handikapp och att det gick snabbare om jag bara trampade.
Sen får jag väl erkänna att fokus kanske inte var hundraprocentigt med mer saker att ta tag i hemma och helghänget-gänget som satt bredvid och snackade.
Kände mig betydligt mer motiverad att sitta och snacka än att träna eller fortsätta vara huslig idag..

Imorgon blir det vila och bevakning av games-siten för att se när biljetterna släpps.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar