onsdag 3 april 2013

Test-dagar

Senaste vågen av "riktig tränings-"abstinens har lagt sig lite nu även om jag får erkänna att jag lekt med tanken på att strunta i allt och gå all-in på Helen. Det hade gjort under för psyket men sannolikt kraschat kroppen.. så dags att damma av karaktären ett varv extra.

Nu har jag istället fått lite testpass för att se hur kroppen reagerar.

Måndag
9-8-7-6-5-4-3-2-1
Deadlift 50kg
AbMat Situps

Inte på tid utan "for quality" så jag klockade in på runt 6 minuter. Pedandtiskt noga med setup, form och att aktivera rätt muskler. Intressant nog var marklyften jobbiga för djupa magmuskulaturen..

Tisdag
Inledde dagen med en dryg mil på cykel in till gymet.

WU
500m Rodd
10 Shoulder Rolls
500m Rodd
10 OHS (kvastskaft)
500m Rodd
10 Wide Good Mornings

3x
Bänkpress 8 reps @ 40kg
Stående Rodd 8 reps @ 30kg
OHS Lunges 5/5 @ kvastskaft

Roddar på damper 2,5 och 26-28spm. Tider 1.48, 1.47, 1.46
Kändes kraftlöst och utan driv - pacing till trots.
Bänkpress utan känningar i axeln, stångrodden helt problemfri och OHS Lunges var mest jobbigt för axlar/armar på samma sätt som när man håller upp armarna för länge.


Onsdag
On The Minute for 12 Minutes
10 m Prowler Push
10m Prowler Pull

Första 4 minuterna med 60kg på släden men sen lade jag på en tia och körde kvarvarande med 70kg last. Körde också 2 meter med Micke på släden men det fick räcka.
Varje varv tog mellan 25-33 sekunder. Återigen lite kraftlöst och puls och andning drogs upp ganska omgående och jag fick syrakänningar i vader och quads. Lite förkylningsvibbar imorse så jag hoppas på att de är huvudsakliga orsaken och inte att jag tappat såå mycket som det kändes idag.

Säga vad man vill - Prowler är oavsett omständigheter en riktig humörhöjare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar