måndag 15 april 2013

En Dansk Dr Evil eller En Svensk Idiot

En rolig helg med onyttigt leverne och dålig sömn senare så har förkylningen lagt sig och jag har några avlastningsdagar efter senaste feedbacken från Martin.


Söndagens träning var precis i linje med det. Lätta vikter, enkla övningar och ingen stress mellan övningar samt en massa fokus på mobilitet och stretch.

3 Rounds
3 Ring Row
vila 20 sek
3 Dumbell Push Press 2x12kg
vila 20 sek
3 KBS @ 16kg
vila 20 sek
3 Abmat SitUps
vila 20 sek
3 back extension
vila 3 min

So far so good. Kroppen känns skapligt bra om än lite energilös.

Dagens pass var däremot en riktig käftsmäll och nu när jag dokumenterar det misstänker jag att jag kanske missuppfattat något.. eller att Mads är ett ondskefullt geni på riktigt.

Återigen en grundlig uppvärmning innan passet som såg enkelt och straightforward ut på skärmen.

On The Minute 12 Minutes
4 Deadlift @ 50kg

Som sagt - piece of cake.
Om det inte var för noteringen som hörde till passet om bålfokus och "det ska ta ca 10 sekunder per rep".

Sagt och gjort - jag försökte sakta ned lyften allt jag kunde.
De första 8 varven kördes de Touch and Go på ca 9 sek per lyft och ca 4X41-tempo.
Varv 9 och 10 var tempot snarare 2X32 och det var riktigt svårt att hålla emot på väg ned.
Varv 11 fick jag bryta upp det i 2, 1, 1 reps som gick halvsakta upp, nån sekund i toppen, kanske 1 sek excentriskt och några sekunder i botten för att hämta kraft.

Efter det kastade jag in handduken.

Helt och komplett slutkörd!!


Tyckte först att det var brilliant elakt och effektivt programmerat även om jag var lite besviken över att jag inte klarade hela passet. Nu när jag tänker efter lite närmare och ser noteringarna om avlastningsvecka så kan det ju vara så att tanken var att varje lyft skulle ta 10 sekunder för att ge tid för noggrann setup och teknikfokus och inte att det var tempostyrningen...

Jag får nog slå Mads en signal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar