lördag 27 april 2013

Egen Programmering = Introvert Sadism

Så var den här - dagen jag oroat mig för i en vecka när jag ska programmera helt själv och motivera/försvara min programmering.

Vaknade ganska så stel med träningsvärk efter knäböjen och inledde med 3h maskningsarbete på stege på Nordic. Kanske inte det bästa att jobba med händerna i högläge så länge innan träning men det må vara hänt.


Warmup
3x
10R Passthrough, Good Morning & Squat

Teknik 5 set
4-6 Push Jerk
4-6 Ring Row 

PJ på 40-50-55-60-55kg (6R)
Gick skapligt men när jag kände att tekniken och stabiliteten inte satt riktigt i landningarna så tog jag av till lättare vikt igen. Ryggen känns stabil men jag litar inte på den riktigt än och vill inte chansa med skakig teknik.


WOD 5 Rounds for Time
400m Run
10 PushPress @40kg
12 Russian KB Swing @ 32
8 Abmat Situps

Metcon: 21.42
Första regelrätta metcon'en på ett bra tag där jag faktiskt gick mot klockan även om den inte var prio 1. Löpningen dödar mig som vanligt ganska omgående och jag tror jag kan ha uppfunnit en ny exceptionellt långsam löpstil men alla varv var iallafall regelrätt löpning där rygg/höft aldrig tvingade ned mig till gång.
PP snabbt och obrutet men jag går tydligen upp på tå i dessa vilket jag kunde höra Erik skrika på mig om. KBS mest tufft för greppet och Abmat var mest en ursäkt att få ligga ned.

Riktigt jobbigt pass trots allt och jag var helt tagen en bra stund efteråt. Det tog en dryg halvtimme innan jag kunde samla mig för att ta med mig penslarna upp på stegen och måla första strykningen.

Avslutade kvällen med burgare och Iron Man 3 i gott sällskap för att sen ta en timmes promenad hem för att försöka väcka liv i benen som mumifierats i biostolen.

Imorgon är det välförtjänt vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar