söndag 21 april 2013

London Maraton

Har tillbringat helgen i London och insåg nånstans när jag skulle boka hotell att jag lyckats timea in det så "bra" att det är London Maraton just idag.
Inte riktigt nåt jag är intresserad av, men man slipper ju titta om man inte vill. Av det lilla jag såg när jag knuffade mig fram över Tower Bridge så var nog rullstolsåkarna de mest imponerande. Undrar just hur *deras* axlar mår efter en sån här dag...

Även om jag inte sprungit nån mara så landade dagens förflyttningar på runda slängar strax över 4 mil om jag ska tro googlemaps. Och då har jag kvar en liten kvällspromenad för att leta middag.

Nu tog det ju mig närmare nio timmar att gåendes ta mig den sträckan som hade ytterpunkter i Big Ben på ena sidan och Tower Bridge på andra och med ett virrvarr av promenadstråk däremellan.
Tiden är dessutom inklusive paus för lunch på brillianta MEATliquor och nån kaffepaus men så släpade jag på lite shoppingkassar också.

Tack och lov för mina Realflex-dojor som jag packade ned i sista sekund!

Vi får se hur tassarna mår imorgon - jag har ju en hel dag kvar att slå ihjäl..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar