tisdag 23 april 2013

Vad fan hände?

Just när jag börjar tro att jag begriper mig på min kropp så envisas den med att dra fram ett ess i rockärmen och ge mig ett sucker punch för att bevisa motsatsen.

Den här gången var det dock en riktigt positiv överraskning som omväxling!

När jag summerar helgen så landar det väl på runt 6,5-7 mil promenad över tre dagar så att säga att jag var lite stum när jag klev ur flygbussen igår vore en underdrift. Sen har väl inte kosten varit sådär lysande men är man ledig så är man.. .och jag har fått några av de bättre burgare jag ätit på länge (Burger Quest).

Med det i bagaget så hade jag väl inga stora förhoppningar på dagens träning. Ganska stel i rygg och ben men med mer "kompakt stumma" än ömmande muskler - förutom en stortåled som jag sparkat i ordentligt i nånting.

Uppvärmningen bestod av lite Jowseydansande följt av en femhundring rodd.
Ställde maskinen på mina vanliga rehab-låga settings med Damper tre och började ro.. men sen hände nåt konstigt... metrarna snurrade på mycket snabbare än vanligt utan alltför mycket ansträngning.
Det gjorde att uppvärmningsroddens femhundring landade på 1:34.8 med en SPM på 34 på kanske 75-80% effort!!!
Jag var fullt pratbar direkt efter som sig bör på en uppvärmning.

Så nu undrar jag vaffan som hände...
Jag tycker ju att jag borde prestera under medel en dag som denna men så här bra har jag inte rott på ett år och drygt det... och att dessutom göra det på så låg damper. Jag fattar intet, men är glad ändå!

Stärkt av detta attackerade jag sen dagens dubbla couplet.

A - 6 Rounds
4R Deadlift
8R Barbell Row (srtrict)
2 min rest

A: 50-60-65-70-70-65kg
Över förväntan här också. Marklyften stabila och lätta och alla roddar enkla rep 1-6 men rep 7 & 8 var tunga på de tre sista seten och kanske var aningen låga och landade närmare naveln än bröstbenet. Mest jobbigt för grepp med lite känning i vänster armbåge när det blev tungt.



B: EMOTM 10 Minutes
4 Shuttle Run (2x10m)
4 Russian KB Swing @ 16kg

B: Check!
Här kändes det däremot att benen var lite stumma och att den ömma stortån inte riktigt gillade löpning och än mindre vändningar. Varje varv klart runt 42-44 sekunder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar