tisdag 1 januari 2013

2012, Bite me! - 2013 FTW!

År 2012 har ju inte varit det bästa av år för mig med en massa skador, rehab, vattenskador, försäkringstrassel och allmänt stök så jag borde väl inte vara förvånad att det tog tillfället i akt att ge mig ett sista tjuvnyp som avsked innan nyår.
Jag antar att det var en kombo av "kost-hedonismen" och nån bacill men på fredagen låg jag under en filt med både luvtröja och dunjacka och huttrade - svårt illamående.

En ofrivillig med effektiv tredagarsdetox med 12-15h sömn per dygn och där det totala energi-intaget bestod av en halv julmust och två portioner äggröra utan tillbehör för ett resultat av 3,5kg ner på vågen. Knappast nyttigt - skulle väl vara sömnen då...

Hade verkligen hoppats på att kunna åka in till Nordic och nyårshänga och kanske köra dagens pass plus lite PB-efforts men körde några  testburpees hemma med en duktig yrsel som resultat. Tack och lov kom matlusten tillbaka på kvällskvisten men nyårskvällen blev något avslagen.

Vaknade däremot pigg strax efter 6 imorse, körde några timmars promenad kryssande bland ryssar i city och brände sen av dagens pass hemma i lägenheten.

Tror inte det är ett pass att rekommendera en nyårsdag om man haft kul kvällen innan.

WOD Every Minute On The Minute 12 min
8 KB Swing @ 24kg
6 Burpees

Metcon: Check!

Fick modifiera svingarna något med tanke på takhöjden så de blev "semiamerikanska" med handleder över huvudet men inte full armextension. Kompenserade genom att försöka vara överstrikt på Burpees med full sträckning, distinkt hopp och utan gamnacke.
Flåsigt men inte så farligt som jag befarade.


Det finns dock en del stora ljuspunkter i det betonggrå 2012.
Både ryggen, axeln och armbågen blir allt bättre och jag har mot alla odds lyckats med  några personbästa som inträffat efter skadan:

Power Clean: 95kg
Back Squat; 135kg (4 reps @ 20x1)
Squat Clean: 90kg (3 Reps)

Ett av de mest osannolika årsmålen är också det enda som infriades:
DoubleUnders: 21 (årsmål på 20)

Inget av det hade dock inträffat utan all hjälp jag fått.
Dels i all pepp & stöd av alla träningskompisar men inte minst av Mads  och Martin som programmerar, reparerar, förmanar, korrigerar, utmanar och uppmuntrar.
Jag kan inte nog tacka för allt tålamod med både min motsträviga motoriskt utmanade lekamen och överanalyserande tjurskallighet.

Ser fram emot ett grymt 2013 med er alla (och en stor gryta med Pulled Pork klar imorgon bitti)!
Up up and Away!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar