onsdag 9 januari 2013

GHD-huvudvärk

Riktigt trött i skallen idag och svårt att komma ur sängen. Undrar om jag ätit för lite i förhållande till senaste dagarnas ansträngningar..

En ganska rörig jobbdag som började strax efter 06 så det fick bli en rokad och snabbträning på nu eftermiddagen varvat med jobb innan första sjukgymnastiken på drygt 2 veckor.

Länden känns ganska OK nu men det är fortsatt allmänt ringrostigt runt högra höften.

WOD - For Time
21-15-9 reps
Back Squat @ 90kg
GHD Situps

Metcon: 7.39 Rx

BackSquat gick bättre än förväntat även om de kändes lite tunga. Taktikbrutna på 11/10, 8/7 och 9 obrutna. Hade säkert klarat fler UB men knappast 21 och jag ville inte redline'a.

GHD funkade "bra" idag i aspekten att de var smärtfria och med full ROM. Bra anspänning i bålen, hakan mot bröst och hollow position. Däremot använde jag nog inte benextensionen så mycket som jag borde utan snarare en hel del explosiva drag med buk/höftmuskler. 

Inser nu efteråt att jag definitivt druckit för lite om inte annat. En blixtrande huvudvärk infann sig så snart jag klev av GHD'n. Dags att köra en kamelimitation med andra ord..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar