tisdag 8 januari 2013

Quattro-WOD med Zombie ShuttleRuns

Väldigt trött imorse och fortfarande lite känningar i länden på högersidan och runt hela höftkammen ner i ljumske/höftböjare. Det gör mig lite nojig eftersom det är samma område som nöp ihop totalt efter diskbråcket. Nu är det inte samma typ av smärta men associationen finns där.

Bådade inte gott inför dagens fyrklöver i AMRAPs.


A: AMRAP 5 min
6 Ring Row
6 KBS @ 32kg
6 Deadlift @ 90kg

3 min vila

B: AMRAP 5 min
2x10m Prowler Push @ 80kg load
18 Lunges
2x10m prowler pull @ 80kg load

3 min Vila

C: AMRAP 5 min
150m Row
6 Power Clean @ 60kg
4 double unders

3 min Vila

D: AMRAP 5 min
4 Shuttle runs (2x10m)
4 Push Jerk @ 50kg
4 Burpees

A: 4 varv, 6 Ring Row, 6 KBS
B: 2 varv
C: 2 varv, 150 Row, 3 PC
D: 3 varv, 2 ShuttleRun


Oväntat tunga svingar och extremförsiktiga marklyft. Trots att de bara var på 90kg så känns de fortfarande ovana och tunga så jag tog lite extra tid på mig i setup. Allt obrutet dock.
Lite Prowlertrassel eftersom jag inte hann fästa in TRX-banden inna passet började och när jag klickade i dem så var de olika långa. En sweat angel agerade dessutom farthinder vid tavlan. Tufft på 80kg last och länden började packa ihop på sista varvet.
Utfallen var riktigt tuffa när man byggt upp syra i benen och bröts 9/9 resp 6/6/6.

Sen kom det absolut tyngsta segmentet - både mentalt och fysiskt.
Stekt posterior redan innan men första rodden kändes OK. PowerCleans var dock en käftsmäll och kändes löjligt tunga och jag började verkligen ifrågasätta mig själv. Drog alldeles för mycket med armarna med ont i armbågen/brachii som följd vilket i sin tur gav noll koordination till doubleunders.
Sista rodden endast med höger arm (ca 36 sek). Första PC obrutet, sen 3/3. Riktigt tufft och särskilt när jag under passet inte kunde dra den intellektuella slutsatsen att jag redan innan tagit ut mig i den muskelkedja som behövdes för att dessa skulle flyta utan mest kämpade på som ett kraftlöst frågetecken .

Shuttleruns var inte snygga. När länden tar slut förändras min vanligtvis fula och lufsande löpstil till något som mest kan liknas vid en kombo av Drunken Master och Zombiewalk.
PushJerks kändes dock bra, men burpees "klättrades" upp för att spara rygg.

Inget maxflåspass eftersom teknik/styrka inte räckte för att blåsa på för fullt - särskilt inte eftersom jag försöker hålla nån typ av säkerthetsmarginal för ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar