söndag 6 januari 2013

Drop it like it's hot

Nordic skulle egentligen vara stängt idag men för att inte bli skyldiga till mentala trauma och skapandet av vilsna själar tilläts det Open Gym under dagens renoveringsarbete.



Personligen gillar jag ju den metalliska doften av kapskiva mot stål och hade dessutom hörselskydd redo när man gick lös med slagborren så jag tyckte det var ganska så hemtrevligt.

Dagens pass var dock en teknisk utmaning som hette duga.
Förvånansvärt pigg i kroppen idag - långt över förväntan. Ganska mör i bottenläget av squats dock, lite stel i axlarna och så den där lite otrevliga känningen runt höger höft/länd.

Dock var vikter inte något fokus idag utan endast teknik. Fan också...

8 Set
1 Power Snatch
1 OHS
1 Snatch Balance

3 set på 25kg (varav 2 Fail på Snatch Balance)
8 set på 30kg (varav 1-2 Fail på Snatch Balance)

Det blev några bonusset när jag började bli varm i kläderna men detta var ju banne mig inte enkelt. Power Snatch kändes bra och ganska distinkt.
Däremot har jag ju inte kört OHS på en evighet och här märkte jag verkligen av begränsningar i rörlighet och att axlarna är lite trötta. Knäna föll inåt på varje rep och jag kämpade för att inte falla fram på tå trots de låga vikterna. Ordentligt djupa reps iallafall.

Sen kom då en helt ny övning för mig: Snatch Balance.
Riktigt klurig, men jag fick iallafall lära mig droppa stången efter att på första set försökt ta ned den kontrollerat från raka armar när jag tappade balansen, sittande i bottenläget. Det var inte helt bekvämt för axelled och rygg.

Det var här alla fails inträffade när jag helt enkelt inte lyckades hålla någon typ av lodlinje utan tappade all kontroll och balans.

Oh well - lärorikt och karaktärsdanande om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar