onsdag 30 januari 2013

Roddrehab för igelkotten

Började dagen hos Martin i ottan med sjukgymnastik, upplåsningar och en hel massa nålar.
Tror jag fick fler än nånsin idag - allt från vader, quads och hamstrings till säte och rygg akupunkterades.

Det verkar lyckosamt nog som att det mesta i lederna är som det ska och att det bara är musklerna som slagit på lite skumt och är trötta/irriterade. Och jag - som omväxling - engagerar fel muskler av och till vilket leder till en massa onödiga kompensationer och komplikationer.

Trots att jag lekt igelkott/nåldyna så fick jag tillåtelse att träna och körde i enlighet med den regim jag kommit överens med Mads om: Saknat pass i dokumentet = 5km rodd!

Passade ganska bra som rehab/rörlighetspass idag.
Däremot märktes det tydligt att vi släppt på en hel del saker i  rygg, säte och i hela benen eftersom det inte direkt gick att uppbringa nåt tryck. Inte för att det var tanken men men..
Rodde på damper 2,5 och strax över "promenadfart" i ansträngning. Pratbart tempo, lite begränsat flås och med mycket fokus på form och att inte göra nåt dumt med ryggen.

5K Row: 19:35.5




Ganska så nöjd med tiden med tanke på att det var "mys-rodd". Ingen syra någonstans utan mest träsmak förstärkt av de tidigare nålarna i sätesmuskeln samt ganska svettigt.

Skönt att vara tillbaka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar