torsdag 29 november 2012

White men can jump

Var ganska mör i höftböjar och posterior idag och det tog en liten stund innan jag fattade varför men när jag väl tänkte igenom gårdagens aktivering så förklarades det ganska bra.

Dagens äventyr var en dubbelstege där jag helt missbedömt svårigheten

WOD for Time
1 Sumo Deadlift 80kg
20 Lateral Jumps
2 Sumo Deadlift 80kg
18 Lateral Jumps
3 Sumo Deadlift 80kg
16 Lateral Jumps
--
ner till
-----
10 Sumo Deadlift 80kg
2 Lateral Jumps
Metcon: 9:12

Hade inbillat mig att SDL skulle vara det enkla här men det var tvärtom. Alla Lateral Jumps obrutna i "hoppkortsväng-stil". Några formvidriga SDL som mer såg ut som Sumo Romanian Deadlift Touch& Go eftersom jag - i mitt fokus att stabilisera midline - glömde normaltekniken och fällde i midjan några reps.
De gav iallafall snabbt syra och lite krampkänning i säte och länd så jag gjorde som bäst 5 obrutna och tog lite extra tid att snabbstretcha i bryten de sista seten.

Kastade mig sedan ned på lacrosseboll för att få ordning på rörligheten.

Imorgon är det squat-dag så det är väl läge att ladda med kött :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar