söndag 4 november 2012

Tempo-Cindy and The Straw Man Triathlete

Lite stum i hamstrings och vader idag men långt bättre än väntat och inget som påverkade dagens intressanta träningsupplägg.

Först kaffe, mobilitet och DU-träning med välbehövliga teknikpåminnelser från Jenny.

WOD - Cindy-ish 20 min AMRAP
5 Pullups
10 Pushups mot låda
15 Squats @ 20X1

Metcon: 13 varv + 5 PU, 10 PsU & 10 Squats
Pullups kändes bra förutom de ömma händerna. Testade "Martin-korrigerat" grepp men insåg att huden inte skulle hålla länge och gick tillbaka till mitt standard ap-grepp.
Pushups var den stora utmaningen och redan efter 6 varv fick jag justera ROM för att hålla axeln smärtfri. Av nån orsak gör jag Pushups mot låda betydligt långsammare (läs: omedvetet tempostyrt) än om jag kör som vanligt.

Tempostyrda squats var ju intressant att få i en Cindy - ta den enda övning jag har chans att tjäna tid på och nerfa den.. Tur att de gick att köra obrutna iallafall :)


Har också - i likhet med många andra - roat mig med att läsa Coltings tankar om Crossfit och även om det finns korn av nyanserade tankar i det så skriker hela inlägget av de härliga internetklassiskerna "Flamebait" och "Troll Mentality".

Synd att ett inlägg som kunnat skapa en intressant debatt istället landar i uppmärksamhetssökande pajkastning. Stora ord följt av ömma tår och offermentalitet med uppenbar Straw Man Argumentation är inte direkt något jag imponeras av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar