torsdag 8 november 2012

36 NoReps och aggressiva Slamballs

Ruggig träningsvärk i baksidan imorse och lite känningar i vänstersida rygg så dagens "Rehab" innan sjukgymnastiken blev lite försiktig. Lider fortfarande av bristande energi rent generellt så jag måste nog se över min "mat & sov-klocka" lite.

Började med rörlighet, kaffe och lite pre-häng med Richard, Javad och John.


5 Rounds
A1: Ring rodd 

20X2 8-10 rep vila 90 sek
A2: Hang Squat Clean 
8 rep AFAP, vila 60 sek

A1: 8-8-8-6-7 rep
A2: 40-40-40-50-50kg ca 30 sek

Försökte få till korrekt grepp i ringrodd med jag är tveksam till kvaliten på vissa reps.
HSC gick ganska bra även om det var tungt att driva ur botten när  träningsvärken gjorde sig påmind

3 Rounds
B1: Marklyft 
30X1 6-8 rep vila 120 sek
B2: Kb Power Clean 
6/6 rep vila 60 sek mellan varje arm

B1: 60-65-70kg
B2: 20-24-24 (noreps!!)

 Marklyften bättre än väntat men KB PC var nog egentligen en samlig NoReps pga hjärnsläpp. Jag satt fast i samma motoriska tankebanor som HSC så jag "Cleanade Hantel-Style" utan sving. Dessutom höll greppet på att gå all världens väg.. jag måste härda handflatorna!!


WOD - 3 Rounds for Time:
250m rodd
8 push press 40kg
8 kliv på låda @ 60 cm
10 slam ball 10kg

Metcon: 8:09

Lugna roddar, obrutna PP, jobbiga Stepups och roliga avreagerings-slamballs. Första gången jag träffat på dem så frågan är om jag gjorde allt sätt, men det skakade i väggarna iallafall. Skönt att avreagera sig lite..

Nu - Sjukgymnastik!

1 kommentar:

  1. Det är ett nöje att läsa om dina pass:-)

    Mads

    SvaraRadera