fredag 9 november 2012

Socker-hälsa och Ohelgad Vilodag?

En skön vilodag idag men jag åkte förbi Haga en sväng för att ändå köra lite mobilitet och uppmjukning samt säga hej till gamla gänget.

Lite jowsey-dansande, greppövningar/funderingar och sen tänkte jag att jag skulle köra lite mysrodd för att mjuka upp baksidan. Sagt och gjort; damper 0, lösa fötter och en harmonisk spm på 22-25 ungefär. Satt och småpratade lite med de som kom till passet och insåg att jag närmade mig 4km så jag tyckte det var lika så gott att avsluta upp till jämna 5K.

Landade på 21.31 för 5K så det kan ju inte riktigt klassas som träning. Detta var ju mer som en rask promenad... så med andra ord: vilodag..

En stunds bastu på det så känns kroppen ganska ok.

Sen vill jag ta tillfället i akt att tipsa om lite intressant läsning om socker. Dels angående hälsoeffekterna av socker men också det fantastiska sätt sockerindustrin marknadsfört socker och den lobbyingverksamhet som pågått under åren.
Det visar en ganska tydliga kopplingar i angreppssätt till tobakslobbyn och lämnar en ganska otrevlig eftersmak i munnen.

Läs artiklarna på MotherJones där jag även snott de underbara annonserna nedan. Lätt att skratta åt idag men undrar vad vi skrattar åt om 20 år...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar