fredag 23 november 2012

100 Dagars Coachning och bra före i Boxen

Senaste dagarnas wallballs känns av lite ändå. Lite stum och mör i muskelfästena på insida knän men annars ganska pigg i kroppen. Gårdagens sjukgymnastik släppte på en del låsningar i rygg/bröstrygg så jag kände mig osedvanligt rörlig.

Ett stort steg framåt som kan ha inverkat menligt på dagens prestation men so be it!

Idag firades dessutom 100 dagar av mental träningsfrid, dvs att följa Mads programmering utan egna initiativ. Har modifierat en hel del - särskilt första veckorna och brutit 2 eller 3 men inte hoppat över några pass under hela perioden. Hurra & Stort Tack Mads!

Åter till dagen. Värmde med lite mobilitet, DU-träning (7UB som bäst) och sannolikt lite för lite tid under stången.

WOD 5 Rounds for Time
1 Prowler Push 10 m @ 100kg
1 Prowler Rope Pull 10 m @ 100kg
15 BackSquat 20X1 @ 80kg
1 min vila

Metcon: 22:48 ink vila
Varvtider: 2:20 - 3:30 - 4:50 - 4:00 - 4:08

Prowlern var riktigt trevlig på den vikten idag och både knuffandet och dragkampen (stående hala in den) flöt fint. Kanske fegade lite på vikterna där men med tanke på BS-pinan så var det kanske lika bra.
Första varvet obrutna 15 BS följt av 8/7, 5/5/5 (därav tiden), 8/7, 6/5/4.
Kan lugnt säga att det inte var någon 1sek i toppläge på BS utan betydligt fler. Första 15 gick helt ok, men när jag kom tillbaka för varv 2 var ryggen riktigt trött och att då ha dem tempostyrda kändes allt annat än lockande.

Björn påpekade en del buttwink (halvt medvetet från min sida eftersom jag släppte sista centimetrarna efter de "2 sek ner" för att få lite studs från botten) och jag fick en välförtjänt teknik-känga av David eftersom jag började squatta stången i en båge istället för helt vertikalt. Givetvis jobbigt för benen men framför allt för ryggen och kanske lite extra nu när jag har mer rörlighet i den än nånsin det senaste året. En ovan känsla som kräver extra tanke och stabilisering.

Talkade onödigt länge i squatbryten, sträckte lite på mig och gick några extra steg för att återhämta mig... tror det var smart trots allt...

Bra pass som ska firas med en ansenlig bit kött till middag!

2 kommentarer:

  1. Favorit ändå att du var väldigt noggrann med att talka i en övning som inte kräver särskilt mycket talk... :)

    SvaraRadera
  2. Jag tog varje nödåtgärd jag kunde komma på för att andas och återhämta mig ;)

    SvaraRadera