måndag 15 oktober 2012

Soy un Barbapapa!

Nu är det äntligen semester med allt vad det innebär av tveksam kosthållning och för mycket sol. Efter två dygn i solen boende på ett hotell som har Bloody Marys och Marsmallows på frukostbuffen känner jag mig mest som en barbapapa-lookalike - även om jag inte sjunkit så djupt att jag testat just de delarna än. Omelett och Bacon räcker långt till frukost.



Jag håller dock träningsplanen, vilket såhär långt varit relativt enkelt med tanke på att det är avlastningsvecka(or?).

Fredag
25 minuter simmning, valfria simsätt.

Lördag
Vila på schemat men det blev lite simmande i havet i surfvänliga vågor och lek på den flytande och extremt instabila klätterväggen  (läs: Uppblåsbar pyramid med rörklädda remmar som grepp)

Söndag
Började dagen med tre timmar i Tulum Maya Ruins följt av en - av personalen idiotförklarad - tur-och-retur-promenad till Tulum Centre. Såhär i efterhand var det ju lite småvarmt längs med den mexicanska highwayen vid lunchtid..

Vid hemkomst betades dagens pass av:

21 Squats
21 Pushups mot soffbord
1 min vila
15 Squats
15 Pushups mot soffbord
30 sek vila
9 Squats
9 Pushups mot soffbord

Det krävdes inte många squats för att känna att man spenderat några timmar till fots. Avslutade med några längder i poolen för uppmjukning/avsvalkning

Nu ser jag fram emot Ghost Protocol vid poolen och sen kommande veckas programmering. Förutom träningen ska det in lite undervattensexkursioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar