lördag 20 oktober 2012

Mexican Modification - Semester gör dig vek

Nu börjar det närma sig dags att åka hem till verkligheten igen. Lite mer träning har det dock blivit även om jag skamligt nog fått vika ned mig igen - redan på onsdagen.

Sol, Sand och jag är tydligen inte kompisar.

Onsdag
5 Rounds
25 Drybag Squats (app 20-25kg)
25 Drybag Backwards Overhead Throw @ Bodylength (app 20-25kg)
1 min Rest       

Metcon: 2.40 - 3.08 - 4.10 - 5.22  - XX

Återigen med den osvikliga timingen runt lunchtid med solen i Zenit.
Som synes på tiderna tog bränslet slut ganska snabbt och jag valde att bryta när jag insåg att mina initiala squats på sista varvet var ett rent syltryggsmaraton med rent vedervärdig form, krum rygg och sviktande pannben.  Detta trots att jag lärt av tidigare misstag och tagit med mig både vatten och handduk samt hittat en plats där jag kunde accessa havet.
Första varvet gick obrutet medan jag i fjärde gjorde tvåor som bäst.

Föräldrarna i den barnfamilj som passerade under varv tre hade nog svårt att förklara för sina telningar vad jag höll på med.

Generellt har jag insett att Drybag ger en extra utmaning genom att inte vara tänkt att hanteras på detta sätt. Det är ju bara en förstärkt galonpåse utan några handtag som man kan lita på eller greppvänliga ytor. Lägg till värme och ordentligt svettandes så är det som att försöka hantera en 25-kilos manet ungefär. Lärorikt!

Torsdag
Vila, skön långpromenad tills stranden tog slut följt av en väldigt paleo cigarr.

Fredag
Började dagen med ett helt ok revdyk på ca 50 minuter (med en trilskande kamera så inga fotobevis på de Schwarzenegger-biffiga humrarna eller jättelika lejonfiskarna) innan dagens pass betades av efter lunch.

OTM 20 min
25-35 m Swim

Check!
Körde denna i havet med en ca-längd av 25m. Mellan 38 och 52 sek per varv och intressant nog konstant 6-10 sek snabbare utåt mot vågorna än inåt land med dem i ryggen.


Imorgon vankas en dubbel Drybag Grace innan det bär av mot staterna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar