tisdag 23 oktober 2012

RE-AMRAP

Riktigt skönt att vara "hemma" på Nordic igen och som välkommen-hem-present var det dags för tre dagars re-testing.

Passade på att köra passet på eftermiddagen för att motverkad jetlagen som började komma smygande.

Osedvanligt kort uppvärmning med långt ifrån optimalt kaffe och häng dock.

AMRAP 20 min
2 CTB Pullup Supinerat grepp
4 Russian KB-Swing 24kg
6 Stepups
8 Knees to Elbows

Metcon: 7 varv
Hela passet kändes som en evighetslång "arga-leken" med räcket.
Första varvet paceat, obrutet på 1 min, andra varvet på 2 min där K2E bröts på två sen gick det käpprätt....

CTB är ju en riktig getövning för mig. Hade höjden på alla reps men noreppade 5st pga att jag inte lyckades få kontakt mellan bröst och stång. Sen noreppade jag mig på några K2E också.

Fysiskt hade jag två riktigt ömma punkter; Greppet som inte alls var up to par och axeln.
Händerna tejpades i omgångar men jag var nere på 1'or och 2'or i K2E  och tvingades till regelbunden vila och greppskifte när jag redan tidigt kände att jag var på väg att dra sönder händerna.
Högeraxeln nöp lite i bottenläget på K2E - precis där man behöver den som bäst för att poppa tillbaka för en ny rep så jag valde att inte pusha för hårt utan istället starta om kontrollerat.

I efterhand har jag också lite känning i vänstra armbågen. Hoppas nu att jag inte dragit upp något igen - det magra resultatet till trots.

Jag vet inte än hur jag stod mig mot det tidigare passet eftersom meningen är att jag inte ska veta min tidigare score så jag får kolla de tre dagarna efter jag kört sista testet på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar