tisdag 30 oktober 2012

Dragkamp

Hade lite förkylnings/febervibbar igårkväll men efter en extrem kaffe och fikabrödsdiet under dagen kändes kroppen om inte frisk så iallafall annorlunda och bättre. Åkte hemifrån vid 06 imorse för kundmöte i norrlandsskogarna och då fikar man... i pluralis!

Sen raka vägen in till Nordic vid fyrasnåret.

4 Rounds
A1: Barbell Row
20X1, 4-6 reps, 90 sek vila
A2: Push Press
6-8 reps, 50 kg, 90 sek vila

Barbell row på 50-70-60-60kg. 70 var gränsfall och kändes av i brachii så jag gick ned till 60 som funkade bra. PushPressarna med nytt tekniktänk ("grodben") och kändes mycket bättre förutom att jag har svårt att få kontakt mellar axlar och stång för ett bättre driv..


3 Rounds
B1: Sled Rope Pull
3x10m, 90kg, 90 sek vila
B2: Excentric Dips
3 sec ned, 6-8 reps

Dragkampsapproach med prowlern. Runt 25sek/10min med varierat överlappande rena armdrag och mer inkoppling av höften med repet ett halvt varv runt högerarmen.
Excentriska dips för att testa högeraxeln började illa med 4 reps, 6 reps för att nå 8 reps sista set. Inte helt 100 med axeln.

C: Row
750 m
Vila motsvarande tid
500 m
Vila motsvarande tid

250 m
Vila motsvarande tid
Metcon 2:42.6 - 1:44.2 - 0:42.5

Jag verkar ha tappat allt driv i rodden. Låg damper men extremt dålig utväxling på effort och en vägg som låg redan vid 250-300m. Avskydde hela 750 och var allmänt gnällig - kändes som att ro i sirap.
Slutade med att jag blev lätt förbannad på mig själv till sista set och försökte blåsa ur depåerna lite. Som bäst var jag nere och sniffade på 1.17 i splittid på Damper 6,5 men med tanke på hur kort sträcka det var så är det ju inte mycket att orda om...

Beräknar att vara tillbaka på Nordic inom 12h från avslutat pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar