tisdag 23 oktober 2012

OPT-frukost och Millimeterprecision

Riktigt skönt att vara hemma igen i civiliserade temperaturer så vi tar en avslutande post för den sista semesterträningen.

Lördag
Drybag Grace (20-25kg)
10 min rest
Drybag Grace (25-30kg)

Metcon: 0.55 resp 1.08

Inte så illa som jag trott. Det var lite som att köra GTO med en tung otymplig medball.
Fyllde på lite med sand efter runda 1 vilket gjorde den ännu lite svårare att greppa, därav tidsskillnaden till varv 2 där jag fick greppa om 2 gånger.

Hittade även en hemmagjord skivstång bakom ett skjul på stranden så i ren glädjeyra blev det några treor Power Snatch och Split Jerk. Att försöka köra Oly barfota i mjuk sand är intressant


Bonus/straffträning: 4 km löpning på 23.53
Som straff för att jag skalat ned/modifierat så mycket under veckan. Galet förvånad över att jag klarade det hela nästan helt utan känningar i ländryggen.


Efter det bar det av till Orlando för en väldigt lång "mellanlandning" på 26h. Döm om min förvåning när jag hittade både en Airdyne och en C2'a i korridoren.

Det fick senare sin förklaring när jag först såg en OPT-t-shirt i restaurangen för att sedan sitta bredvid OPT-James själv vid frukost.

Söndag
Death By DB Thruster 2x35lbs

Metcon: 10 varv + 9 reps

Väldigt lågt till tak i hotellgymet så utlåsning fick ske med millimeterprecision och lite framför kroppen, så knappast några skolboksexempel.
Minsta tendens till shrug eller att gå upp på tå gjorde att hantlarna gick i taket så varje thruster avslutades med halvlångsam press.Det bidrog till det allt annat än fantastiska resultatet där jag missade utlåsningen efter rep 9 på vänster arm.

Måndagen var passande nog vilodag eftersom jag inte var hemma förrän vid 20-tiden men nu hägrar snart Nordic igen innan jetlagen tar över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar