måndag 1 oktober 2012

Närvaro vs Deltagande

Ibland har man såna där riktigt bra dagar när att flyter.
Man bara rullar fram, Det går bra nu, It's a lovely day etc etc.

Idag var låångt ifrån en sån dag. Nära att missa allt vad träning heter men insåg att en eftermiddagsattack ger mer sammanhängande arbetstid under kvällen.

Uppvärmning med DoubleUnders. Som bäst en trea(?!) och flertalet direktfails. Lite mobilitet.

A - 4 Varv
Stepup 45cm box m 2 KB i rackposition 10-12 reps 20X1
90 sek vila
Knees to Elbows 10X0 6-8 reps
90 sek vila

KB: 2x16, 2x20 2x24, 2x20kg
K2E: 9-7-6-6 reps
Fick bryta setet med 2x24 vid 5 reps, ta tre andetag och köra 5 avslutande. Ruggigt tungt.
K2E var däremot en positiv överraskning - synd att jag inte kan räkna och att jag kom på att jag kunde tejpa händerna lite sent.

B - 4 Varv
Back Squat,  20X1, 8-10 reps
90 sek vila
GHD Situps, 20X1, 10 reps
90 sek vila

BS 60-70-80-85kg med 10 reps genomgående (eller om det var 9 på 80kg)
Stumma ben och svårt att få till buktryck och vertikal rörelse. Glider lite i sidled och fick inget flyt.
GHD Situps funkade men gav lite ryggkänning i sista 5 reps på sista set.

C - 3 Varv
Barbell Situp 15 reps
2 min vila

Började med 20kg-stången men klarade bara 10 reps. Dessutom så stel i hamstrings att jag ju inte kan sitta med raka ben och vertikal torso på golvet så jag fick böja benen lite.
Set 2 med 15 reps med en grön Eleikostång (10kg?) och sista set 15 reps med en Roguestång (15kg?)

Hade inte inte med mig vare sig hjärna eller hjärta idag utan jag var mer närvarande än deltagande.
Som en avslutning på dagen hade jag tydligen parkerat för en tusenlapp utanför Nordic.. Tjohoo!

Nya tag på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Ibland är det bara en sådan dag- skillnaden på den som lyckas och han som inte lyckas, är att han som till slut lyckas gick och tränade ändå!

    //Mads

    SvaraRadera