fredag 6 maj 2011

TGU PB och Rx-Fail

Idag höll träningsplaneringen hela vägen och jag cyklade i en vägdammsberikad motvind till CFN för lunchpasset med Rickard. Imponerande att man lyckats gräva upp åtminstone 50% av min vanliga cykelrutt samtidigt, men å andra sidan fick jag ju utforska alternativa vägar. Go beyond your comfort zone - på ett väldigt vardagligt sätt..

Uppvärmning.
500 m Rodd - 1.30.4 (enkelt idag)
Kippar och K2E - löjligt tungt för greppet
Lite lätta KB-Swing (20 kg)

Teknik - Turkish GetUp
1/1 + 1/1 + 1/1 + 1/1 @90 %
20/20 - 24/24 - 32/32 (PB vänster) - 40/40kg (PB)

Kul att se att man ibland kan klara mer än man tror. Har av nån orsak aldrig tagit upp 32kg på vänsterarmen (sannolikt kopplat till alla mina axelproblem) men idag gick det.
Testade sen 40kg på höger och kände mig ganska skeptisk till en början. Kändes väldigt skönt när den satt på plats, men jag tänkte inte ens försöka mig på vänsterarmen på den vikten.... först.
När det visade sig att vi hade tid kvar växte hornen litegrann och den snygga pensionärsgröna kettlebellen fick följa med hela vägen på vänster arm också. Det var ganska wobbligt i sista segmentet på väg ned när jag tappade lodlinjen lite, men det gick.
Grymt skönt med PB iallafall!

WOD for Time
500 Row (1.34.6)
följt av 3 Rounds
10 Ring Dips
10 Knees to Elbows
10 Box Traverse (60 cm)
10 KB Swing 20 kg
10 Jackknife

Metcon: 10:00

Hade ambitionen att köra smart och "Rx" här men det gick inte som planerat.
Rodden pace'ades till "easy-peasy" och jag kände nästan prattempo stundtals, men min axlar hade stora problem med ringdipsen idag. Två strikta, sen dog all kraft i absoluta bottenläget så jag fick kickstarta mig själv första decimetern med tårna varje rep så ingen Rx där inte. Och de som kändes så enkla och bra i slutet av Mars.
Knees to Elbows fick ju lida av mitt risiga grepp och fick brytas på två de två sista varven. När det gällde KB-swingarna var däremot utmaningen att använda rätt teknik eftersom jag då fick för hög fart på kulan och fick bromsa den för allt jag var värd i toppen.

Ömsom vin ömsom vatten idag med andra ord.
Nöjd över mitt PB, mindre nöjd över mina skräpiga axlar och händer och bristen på Rx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar