måndag 23 maj 2011

Cindy på gott och ont

Fruktansvärt sliten efter passet igår så jag fegade ur 07-passet på CFN. Det avbokades när jag legat vaken med hosta en timme mellan 02.00 och 03.00 ungefär. Sorry guys, men tack och lov var inte passet fullbokat så jag bör inte ha hindrat någon annan från att träna.

Efter en dag mestadels bestående av möten och kryptiska mail kände jag dock att jag måste få utlopp för en del frustration så jag åkte in till Haga direkt efter jobbet. Salen skulle vara tom i lite drygt en halvtimme så jag kunde ju lika gärna ge mig på dagens CFN-WOD.

Efter en oansvarigt kort uppvärmning så preppade jag med magnesium, tidtagning på telefonen och en matta för armhävningarna (för att hindra skorna från att halka runt för mycket på parketten).

WOD - CINDY - Amrap 20 min
5 Pullups
10 Pushups
15 Squats

Metcon: 15 varv

Landade precis på min målsättning/drömgräns för dagen. När alarmet gick hade jag just avslutat mina squats på varv 15 och greppat räcket för varv 16. Det kändes verkligen att inte luftrören var med mig idag och blodsmaken infann sig redan efter 4 varv. Jag fick också lida lite av den bristande uppvärmningen tror jag för nånstans runt varv 8 började det plötsligt gå lättare - förutom de hemska armhävningarna. Bröst och armar är fortfarande lite möra.

På minuskontot så är resultatet två varv sämre än försöket i höstas (högst förväntat iofs).
Å andra sidan så behöll jag allt magsäcksinnehåll den här gången och gjorde sannolikt det hela med distinktare rörelser och snyggare teknik.

Jag föredrar dock det högre räcket på Nordic trots att jag måste hoppa upp till det jämfört med att ställa mig på tå på Haga. Glädjande nog höll dessutom handflatorna idag och livet kändes genast mycket enklare efter jag lämnat efter mig en ordentlig Sweat Angel på golvet och lite magnesiumdamm på räcket till den efterkommande spinningklassens stora nöje.
(Instruktören såg faktiskt lite frågande ut när hon klev in - precis när jag avslutat och låg som en trasa på golvet och kippade efter luft)

Däremot är Cindy ingen höjdar-WOD att köra solo i en tyst sal. En så lång metcon kräver sällskap och hårdrock för att komma till sin rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar