torsdag 19 maj 2011

Mat för Optimal Hälsa & Prestation - 1

Idag var det dags för första delen i seminarieserien med Karl Hultén (författaren av Hjärnhälsa) på Crossfit Nordic.

Jag hade tänkt träna sena passet precis innan föreläsningen idag men har haft lite ont i höger sida ryggen sen Crossfit Total i måndags och dessutom dragits med astma i 2 dagar. Hade inbillat mig att luftrören skulle vara piggare nu efter regnet så jag fattar ingenting. Nåväl, jag avbokade iallafall träningen för att ta en extra dags vila för ryggen.

På dagens seminarie (det första i serien) presenterades upplägget på de olika tillfällena och så fick vi en övergripande genomgång av kost, evolution och hälsa. Mycket av det kände jag förvisso till efter att ha läst en del Rob Wolf, Marks Daily Apple etc men det är alltid väldigt kul att få höra det på ren svenska, ha möjlighet att ställa frågor och inte minst lyssna på andra deltagares funderingar.
 Sen tror jag inte minst att det kommer ge en kick att göra en välbehövlig omstart av kosthållningen som inte varit bra på sistone. (När det snurrar för fort är det kosten som är det första som falerar för min del.)


Det ställdes en del frågor under seminariet och det var uppenbart att många ville gå händelserna i förväg och få svar på så mycket som möjligt redan nu. Det verkar som en lovande föreläsningsserie!

Har ni inte bokat in er än så ta tillfället i akt. Man kan tydligen gå på enstaka tillfällen och betala i dörren också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar