tisdag 24 maj 2011

Halva Reg 11.4 med en twist och Invisible Fran

Pass på Haga med Andreas idag och det slog skönt mot de muskler som redan jobbat i veckan. Efter uppvärmning körde vi en nedskalad version av det kommande Regionals 11.4-passet, med en twist.

Eftersom vi var för många för att trängas på räcket körde jag passet i omvänd ordning istället, men jag tror knappast det gjorde från eller till. (Men det skulle varit skönt att ta pullups medan man hade fräscht grepp..)

WOD 1 - Twisted half of Regionals 11.4 For Time
50 OHS 40 kg (mod 20kg)
50 Double Unders (mod 150 singles)
50 KB Swing 24 kg
50 Pullups
3 Burpees Every Minute On the Minute


Metcon: 13.04

Jag har ju stora tekniska problem med OHS så jag skalade ned den till bara stången och även då var det utmanande med mycket tveksam teknik. Jag är för stel helt enkelt.
KB-svingarna gick bättre än jag trodde med tanke på hur de kändes i söndags och jag bröt dem på 20+20+10, men Pullups var däremot sjukt tunga. Började med femmor men var efter ett tag nere på tvåor.
Och sen de där förb.. Burpees som bröt av allt med jämna mellanrum - ofta time'ade precis när jag kritat händerna.

That said, passet såg värre ut på tavlan än det var i verkligheten även om det var riktigt slitigt.
Regionalspasset är med andra ord dubbla antalet reps, men utan burpees och det kommer kräva ett ordentligt pannben av de tävlande kan jag tänka mig.

Efter detta hade Andreas en treat på lager (nästan som för att ytterligare straffa oss som kört Cindy igår) så fem minuter senare presenterades:

WOD 2 - Invisible Fran
21-15-9
Squats
Pushups

Metcon: 2.33

Precis vad man behöver en dag som denna :)
Låren bränner ganska duktigt nu så det är skönt att morgondagen är vilodag..

2 kommentarer:

  1. Fasen vad du kör!!! Galet bra jobbat!
    Hoppas vi ses nere i boxen snart

    //Christian

    SvaraRadera
  2. Kul att se dig här Christian!
    Ska in till CFN ikväll och tänkte tävla imorgon om kroppen orkar. Helt sjuk träningsvärk sen i tisdags :D

    SvaraRadera