lördag 7 maj 2011

Nära gör ingen ölrunda

Idag blev det ingen egentlig träning att tala om eftersom jag är var lite tipsoptimistisk och dessutom började jag leta efter strongman-passet i fel ände av anläggningen och kom väldigt för sent så jag agerade fotograf istället. Hoppas bara ingen av day-job-kollegorna såg märket på kameran och att det blev några vettiga bilder åt Christian.


Nu var iofs planen för dagen att jag i första hand skulle instruera kajak och kettlebelldelen av ett KB/TRX-pass.

Som det slumpade sig var det ingen av deltagarna som ville paddla idag så jag fick istället tillfället att delta i teknikpasset för Crossfit med Mads där del ett var Muscleups. Nu hade jag en deal med Andreas att om han lyckades få mig att sätta min första MU i helgen så skulle jag stå för ölen under överskådlig framtid.

Efter att Mads visat en ny övergångs-övning och jag testat några dips (som av nån outgrundlig orsak funkade bättre än igår) så var det dags att köra skarpt till Andreas peppning.

Tja, Andreas får nog nöja sig med en tröst-öl vid tillfälle för jag kom inte upp idag heller. Men jag var närmare än nånsin och det försök jag gjorde med assistans från Mads gick det relativt enkelt. Nytändning på denna övning med andra ord - det kanske kan gå trots allt!!

Efter det kördes det lite teknik på Pullups och jag fick bra tips på butterfly som jag tydligen försöker dra för högt redan från första repetitionen istället för att jobba mig högre när väl rörelsen sitter.
Note taken! (De är däremot inte snälla mot axlarna kände jag.)


Sjukt bra jobbat av alla iallafall och ett jätteskoj gäng att umgås med.
Jag hade tänkt vara med på eftermiddagens Bootcamp-pass, men efter att ha stått omgiven av björkar i en lätt bris när vi höll i TRX/KB så kändes en dusch och inomhusaktivteter som en bättre idé.
Ibland är jag ganska så redigt less på att vara "fysisk andrasortering"!

Imorgon blir det nya tag - "pollenbakis" eller ej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar