torsdag 17 oktober 2013

Trippelrodd mot Jetlag

Efter en och en halv vecka utan formell träning men med desto mer gluten och MaiTai's så är man tillbaka i verkligheten igen. Helt förslappad har jag dock inte varit eftersom det blev både surfing, dykning, snorkling och lite hiking men det känns att det saknats något.

Landade vid 8-snåret imorse efter 24h resa och 12h tidsskillnad, kastade mig i en taxi för att åka hem och dumpa väskor och ta en snabbdusch innan jag åkte till kontoret.

Vid 15-tiden insåg jag att det började bli svårt att hålla nacken upprätt och ögonen öppna så det var dags för lite drastiska åtgärder. Rodd borde funka bra som jetlagsbotemedel och dessutom måste man passa på innan C2'orna släpas iväg till Sätrahallen.

Började med stela Jowseydanser och programmerade sen ihop nåt som såg ut som en bra idé på papper...

WOD
5 000m Row
7 min rest
Tabata Row
7 min rest
5 000m Row

Metcon:
#1 Row: ~20 min
Tabata: 857m
#2 Row: 19.44

Lite trassel med första rodden där jag körde på för tung damper/kraftiga armdrag/neoprenskyd på armbåge - you name it.. Vänster Biceps började göra ont som attan runt 1500m så jag fick bryta lite, skaka ur, slänga av mig skyddet och sänka dampern. Misstänker att natten i olika flygstolar påverkat en del.

Planen var sub20 på 5K och 800+ på Tabatan i submaxtempo så jag är ganska nöjd.
Tabatarodden på Damper 6 och förvänansvärt jämna intervaller mellan 109 och 106 meter vilket var ett ganska bekvämt tempo som först började kännas tungt vid intervall 7.

Sista rodden hade jag en "prat-kilometer" i mitten när jag snackade med Jenny där spliten gick upp lite. De sista 1200 var däremot riktigt tuffa. Vaderna krampade och jag tyckte inte att meter-räknaren rörde sig ur fläcken. Fick in den på planerade sub20 iallafall och har lyckats hålla jetlaggen i schack.

Jobbigt men skoj och kroppen känns mjukare och piggare än när jag klev av planet imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar