tisdag 22 oktober 2013

Maratonsömn och veka böj

Jetlaggen är inte att leka med. Missade hela söndagen på Nordic Showdown när kroppen plötsligt tyckte att 16h sömn var en bra idé och jag vaknade väl ungefär när finalerna var klara.
Misstänker nåt litet i kroppen som spökar också eftersom jag varit lite muskelöm och orkeslös, men det jag ju också bero på tidsomställningen.

Första passet på nya programmeringsvändan fick väl således kanske inte den bästa uppladdningen. Särskilt som jag var på finmiddag med vin, avec och cigarr igår och sen tränade vid lunch idag på fastande mage.

Inledde  med stora Jowseyprogrammet och några oroväckande ansträngda teknikböjar.

A: 6 set
A1: Back Squat @30X1, 4-6R, 30 sek vila
A2: Hollow Rock 10-15R (UB), 90 sek vila 
A1: 80-90-100-105(5R)-100-100(5R)
A2: 15-15-15-15-15-15R

Vek i böjen idag. Kände mig trött i länden redan tidigt och utan tryck i benen. Lite besviken på resultatet, men jag kanske väntat mig lite väl mycket under omständigheterna.
Hollow Rock kändes dock bätre än på evigheter.

B: 5 set
B1: Stepups - 20kg KB i motsatt hand 6/6R, 30 sek vila
B2: Back Extensions for quality 8-10R, 90 sek vila 
B1: Check!
B2: Check!

Båda rörelserna utan större ansträngning. Lugnt å metodiskt.

C: 4 set
C1: Walking Lunges, 2 Dumbbell 10/10R, 30 sek vila
C2: Planka 1 min, 90 sek vila
C1: 2x12-2x14-2x12-2x12kg
C2: Check!

Uppenbart trött i benen. Utfallsgången var inte snygg och Jenny påpekade dålig form (quasimodorygg). Plankan utan problem.

D: WOD - For Time
20 squats
10m Prowler push 80kg load
18 squats
10m Prowler push 80kg load
 ...down to..
2 squats
10m Prowler push 80kg load

Metcon: 10.39
Körde diagonalt genom gymet och höll nästan på att fastna på skarvarna i mitten av mattan flera gånger. Inget vidare före idag.
Squats fick brytas upp litegrann, men prowlern gick oroväckande segt - föret till trots. Fick pekpinnar av Mads att spänna bål/buk bättre.. Jag har nog aldrig funderat på teknik när det gäller prowlern utan mest bara flyttat den. Point taken.

Riktig CNS-överlast sen när jag kom hem och var lätt komatos i några timmar innan jag fick tillbaka nån energi. Kul trots det mediokra resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar