söndag 27 oktober 2013

Precisionstabata och DOMS

Träningsvärken i benen är inte att leka med. Nästan så jag trodde jag hade compartment syndrome i quads. Skämt åsido var det ganska uppenbart att jag druckit för lite med tanke på hur mycket vätska jag lyckats trycka i mig och ta upp senaste 12 timmarna. Efter nattens sömn kom även träningsvärken i säte ikapp lite så det var ingen graciös ankomst till gymet idag.

Skönt att då ha ett kort avlastningspass som jag faktiskt sett fram emot:
Tabata Row for Precision.

Målet är att ha samma antal meter på varje intervall. Varje meter i intervall 2-8 som diffar från resultatet i Intervall 1 innebär en straffburpee efter passet.


Rodde lite lätt som uppvärmning och tänkte sen köra 1-2 intervaller för att känna av, men när jag väl programmerat maskinen tyckte jag att det var lika bra att köra.



Ganska nöjd med resultatet. 5 Burpees kändes inte såå illa och rodden var submax. Saktade in runt 17-18 sekunder varje segment och försökte glida/precisionsdra lite för att pricka 108 meter. Hela rodden på D5,5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar