lördag 2 februari 2013

Airdyne - Första date'n

Vilodag idag, men eftersom jag var i Uppsala kändes det ju väldigt dumt att inte hälsa på CF Uppsala och testa på Airdyne när man har chansen.

Nu blev det lite brått eftersom pågående pass skulle avslutas med just den övningen så vi kastade oss direkt från omklädningsrummet på maskinerna utan uppvärmning. Precis vad mina ömma ben behövde.

Airdyne - 8 Rounds
1 min effort
1 min vila

Hade ju ingen koll på vilka siffror man ska titta på eller hur man räknar. Första minuten låg jag iallafall mellan 550-685 watt men sen sjönk det avsevärt. Var aldrig under 330 vad jag vet utan låg mest mellan 340 och 370 watt. Antal kalorier glömde jag kolla.

En intressant upplevelse minst sagt som var effektiv på att framkalla astma.
Nu kanske jag inte hade de allra bästa förutsättningarna idag efter att ha fått trycka i mig en näve kortisontabletter igår och dessutom lyckats få i mig lite cashewnöt imorse plus att jag inte visste vad jag hade att vänta mig eller hur man ska pacea. Nu var det nog runt 80-90% effort idag och absolut inget all-out.

Avslutade med 3x15 Ryska svingar på 32 och tre set Toes to Bar där jag glädjande nog lyckades sy ihop upp till 6 reps.

En bra vilodag!!


Så var det det där med kortisonet. När jag lagade mat igår och skalade äpplen lyckades det stänka äppelsaft i ögat på mig. Jag är allergisk mot färska äpplen (kliar som attan om jag äter dem men inget akut) men jag tänkte att det svider väl lite och sen går det över.

Felsatsning..
Trots att jag sköljde ögat (efter typ en timme - smart) så blev det bara värre och värre och hela ögonvitan svullnade upp som en stor gulaktig gelatin-blobb.

Inte helt fräscht och efter 4 timmar såg jag ut som ovan där pupillen ligger i en krater...
Cue - en näve Betapred!

Inte ens det hjälpte så värst bra så idag är jag bara lite svullen och kan blinka.
Det var nog Airdynens förtjänst :)

Javisst ja.. jag har visst lyckats anmäla mig till Open också. Har aldrig kännts så skönt att ligga i masterskategorin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar