söndag 3 februari 2013

80% Effort - 110% Frustration

Härliga 10h sömn inatt och vaknade pigg och taggad. Åkte in strax innan öppningsdags för att komma igång i tid med tanke på att dagens pass tog upp större delen av gymet.

Dagens upplägg skulle enligt ordination köras på 80-85% effort och det tror jag att jag lyckades ganska bra med idag.

A: AMRAP 8 min
6 Push Press @40kg
6 Ring Row
6 Shuttle Runs (2x10m)

vila 2 min

B: AMRAP 7 min
1 Prowler Push (80kg load - 10m)
1 Prowler Pull (80kg load - 10m)
6 Burpees
6 GHD sit ups (till parallel)

vila 2 min

C: AMRAP 6 min
6 Push Jerk @ 50kg
12 Double Unders
15 Wall Bball 20lbs
350m Row

A: 6 varv, 6 PushPress, 6 Ring Row, 2 ShuttleRun
B: 4 varv, 1 Prowler Push, 1 Prowler Pull, 2 Burpees
C: 1 varv, 6 PushJerk, 12 DU, 1 WallBall

A kändes bra genomgående (förutom att jag nu i efterhand såg att det skulle vara 8 ShuttleRuns - måste zooma mer när jag läser på mobilen). Lätta PP och Ringrows och välpacead löpning.

B var det egentligen bara Burpees som var jobbiga. De tog lika lång tid som att flytta Prowlern fram och tillbaka så det är ju inte helt OK. Prowlern kändes enklast av allt och var riktigt samarbetsvillig idag och då brukar jag ändå inte köra såhär tungt på den.

C... sket sig.
Omeddelbar syra i axlarna som rörde till precis allt. Kämpade lite med att hitta flytet i PushJerk (för att inte pressa dem) men DoubleUnders brann ihop fullständigt och tog över minuten varje varv. Noll koordination och tvåor som bäst. Wallballs funkar inte heller så bra med stekta axlar och fick brytas(!!) mer än en gång.

Oh, well.. Nöjd på två av tre och även om hopprepet levde vääldigt farligt ett tag kändes kroppen i övrigt stabil idag. En bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar