söndag 10 februari 2013

Mobility-Maraton

Det här blev en riktigt lång natt...

Hade planen att skippa antiinflammatoriska piller för att låta kroppen läka ut "as is" men jag gav upp vid tvåsnåret. När Citodon-dosen inte bet på egen hand gick jag tillbaka till mixen jag använde efter diskbråcket och lyckades få några timmars sömn - även om jag vaknade så fort jag rörde mig för mycket.
Det hjälpte däremot en del när jag plockade upp min kära bandyboll och lyckades somna med den mot en triggerpunkt... Kanske inte supernyttigt, men det gav iallafall effekt!

Fruktansvärt orörlig imorse dock och lite smånervös över vad som kan ha hänt. Tog mig dock i kragen och åkte in till Nordic. Dels för att det är roligare att köra mobility/foamrolling i sällskap men också för att ha nån till hands om jag skulle hamna i ett läge där jag inte tog mig upp.

Efter närmare 3h av hip/Psoas-strecth med gummiband (Tack Micke), Foamrolling, LaCrosse-bollar i ljumsken och kvastskaft inkörda i bukmusklerna så känner jag mig ganska rörlig. Det går att ta ut steget i vanlig gångfart och jag kommer ned på huk men jag måste fortfarande tänka mig för lite.

Av rent principiella skäl körde jag sen 4 set strikta 2'or pullups 10X1 (breaking vertical).

Försökte också samla lite Karma-poäng genom att hjälpa Karin med hennes stela rygg innan jag tyckte jag förtjänat en tröstlunch med Taylor & Jones Chipotle & Beef Sausages, surkål och sparrisbroccoli.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar