fredag 1 februari 2013

Lyckade Långsamma BackSquats

Även om jag inte tyckte att gårdagens pass var überjobbigt för hamstrings när det pågick så kändes det idag. Ganska så mör i hela posterior chain men främst i baksida lår.

Var lite spänd på att se hur dagens pass skulle funka och det började ganska lovande.


A: 5x
Back Squat
32X1, 4-6 reps, 2 min vila
A: 70-80-90-100-110kg

Absolut bättre än förväntat idag. 70 och 80 kändes nästan onödigt lätta och det var först på 90 det kändes som arbete. Sista 2 på 100 var halvtungt men inte mer än att jag vågade gå på 110 med målsättning på 4 reps. Kändes riktigt skönt att få upp alla sex repsen även om de sista två var sega men utan sticky points och utan smärta. Fick dessutom godkänt på tekniken av Jakob och körde utan mitt neopren-snuttefilts-bälte så det gjorde ju inte saken sämre.

B: 4x
Bulgariant Split Squat @ 80%
20X1, 8/8 reps, 90 sek vila
B: 2x14, 2x18, 2x18, 2x18kg

Här gick det tyngre. Inbillade mig att jag skulle kunna börja på 2x14 och sen öka varje set men idag var nog 2x18 ganska precis 80%. Fick tillochmed bryta till 6/2 på högerbenet  i set tre. Känns att det var länge sen jag körde dessa.

C: 3x
Boxjump (gå ned)
45cm, 15 reps, AFAP, 30 sek vila
C: 34-36-36 sek

Inte mycket att säga. Boxjumps är ju inte min grej...

Imorgon blir det vila.. eller kanske Airdyne om gudarna vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar