onsdag 6 februari 2013

Nöjd men Missnöjd

Jag var tydligen övermodig när jag tyckte att måndagens pass var helt OK. Effekten kom lite efteråt så framsida lår har varit helt stekta sen igår med ruggig träningsvärk och stelhet.

Lite oroande inför dagens upplägg..

Började med mobilitet, 1km lugn D0-Rodd med lösa fötter (3.45) och försök till foamrolling av lår (med löjligt mycket gnäll under tiden) samt lite tekniklyft.

A: 10x
2R Squat Clean & Jerk, Rest as needed. Fail = Quit!
60-60-70-70-70kg
80-80-80-90kg (Fail)

Som synes fick jag bara ihop 9 set innan jag missade. Runt 3-5 minuter mellan lyften
60 och 70 kändes som bra vikter för att säkra teknik och 80 kändes bra men lite utmanande på rep2.
Hade en tendens att landa lite djupt i Squaten på andra repetitionen och hade framförallt lite problem att få till förändringen i grepp mellan Squaten och Jerken.
Sen får väl erkännas att några Jerks som vanligt hade minimal dip i landningen.
Första rep på 90 kändes stabilt om än lite tungt i Jerk (läs: Pushpress) som var svår att klippa tekniskt. I andra repetitionen failade tekniken redan i Squat Clean så jag landade den i absolut max ROM i bottenläget och blev sittande näranog 2 sek innan jag lyckades pressa upp den till stående under ett inte helt diskret avgrundsvrål som om inte annat gav mig lite uppmärksamhet från resten av gymet..

Sen fanns inte mycket kvar att ge till den avslutande Jerken.
Initial-dippade.. ångrade mig... initialdippade igen..njaa.. inte den gången heller.
Tre djupa andetag, dippade och försökte Pushpressa eländet och kom väl cirka 1dm över fontanellen innan jag fick inse mig besegrad. Fan också!

Är väl både nöjd och missnöjd med resultatet.
Tycker jag borde satt 90 och hade gärna testat på tyngre men om jag inte inte sätter tekniken och dessutom envisas med att tredubbla time under tension får jag skylla mig själv..

B: Row 3000m
11:23.5

Vilade ca 5 min innan rodden. Gick småtungt idag med stumma ben, stumma armar (lite armdrag i Squat Clean kanske) och ett irriterande "nypande" vid vänster nyckelben som jag tror kommer sig av mitt studsande av stången för att få till ett vettigt Jerk-grepp. Dåligt driv och inte direkt max effort och 15 sekunder sämre än PB som iofs gjordes utan inledande övningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar