måndag 30 januari 2012

Snabba Lyft

Fortfarande tight i bröstet och lätt halsont så ingen metcon idag utan bara lite teknik. Tänkte ge mig på att öva lite explosivitet i lyften i enlighet med vad jag fick lära mig i fredags. Jag lyfter ju helst sakta...

D0-rodd: 1344 enkla meter idag

Deadlift for Speed @ 80kg
5-5-5-5-5
Samtliga femmor på strax under 6 sekunder

Deadlift @ 90%
3-3-3-3
120-140-150-160kg
Väldigt tungt idag och svårt att starta lyften. Fick tillochmed starta om en gång på 160...

Power Clean for Speed @ 60kg
3-3-3-3-3
Samtliga set på runt 6-7 sekunder.

Front Squat for Speed @ 60kg
5-5-5-5-5
Samtliga set ca 7 sekunder

Intressant att försöka lyfta snabbt. PC's kändes rent löjligt lätt efter att ha kört de snabba marklyften.
Fick lite tips av David som dessutom påpekade min bristfälliga matematik i mina årsmål eftersom jag satt ett så lågt mål på CF Total i förhållande till mina enskilda mål på de olika lyften. Addition är tydligen inte min starka sida...

Nu hoppas jag att halsen tar sitt förnuft till fånga så jag kan träna som vanligt igen.

2 kommentarer:

  1. Jaa..sakta,utan teknik och med mycket pannben är lite mer hur vi lyfter. Right?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt med nån som förstår mig :)

      Snabba lyft får man dessutom löjlig träningsvärk av upptäckte jag...

      Radera