söndag 29 januari 2012

Rationellt och Irrationellt - Mål 2012

Valde bort gymet idag till förmån för långpromenad i solen och lite hushållsnära tjänster som behövdes på hemmaplan - egensyrad kål here we come!
Fortfarade väldigt stel i axlar och bröstrygg även om det blev betydligt bättre av Númis knäckning av ryggen igår kväll.

Ska verkligen försöka lyssna lite bättre på kroppen i år (ett mål/löfte jag inte lyckades hålla ifjol) men jag tror jag börjar närma mig nån typ av insikt för vid var jag bör lägga nivån för att få bäst resultat.

Tyvärr vill hjärnan träna mer än kroppen klarar av att hantera men det kanske börjar bli dags att inte bara låta hjärnan styra..

Förhoppningen med detta är att jag - med hjälp av vuxna och rationella beslut - ska nå "orealistiska" mål. 2011 bjöd på med- och motgång men som helhet nådde jag en del resultat jag trodde var omöjliga i början av året. Så varför plötsligt börja sätta mål som känns realistiska idag när målet är imorgon?

Here we go!

Kvantitativa Mål 2012
FranSub 4
GraceSub 3.30
FGB330+
DianeSub 10 ;)
FrejaSub 5.30
JackieSub 8
CF Total400kg 450kg - Tack för den David :)
Deadlift200kg
C&J100kg
OHS70kg
Press80kg
Front Squat140kg
Pullup41 reps
Row 500mSub 1.25
Row 2000Sub 6.50
Row Tabata900+
DoubleUnders  20

Kvalitativa Mål 2012
- Snabbare Pullups/BFP
- Effektivare rörelser
- MuscleUp-självförtroende
- Stresstålighet i HSPU
- Mobility och muskelaktivering (greasing)
- "Löpningsgeten" ska dö!!!

Många övermodiga mål blir det.
Rent generellt inser jag att steg ett för att lyckas är att hålla mig inom den träningsdomän som är utmanande men inte genererar skador. Flertalet mål kommer hänga på om jag får ordning på greasingen och tekniken, lyckas aktivera "rätt" muskler och sen måste jag fortsätta tappa i kroppsvikt. Och inse att allt detta är årsmål så de ska försöka klaras av senast om 11 månader, men att det inte är kris om de inte sitter innan Valborg..

1 kommentar: