onsdag 4 januari 2012

Greasing & Tekniklyft

Lite obestämbart mör och stel idag men inga specifika issues. Smet ned på Haga på lunchen för att köra igenom mitt greasingprogram och nöta lite lyftteknik.

Insåg när jag såg min profil i spegeln udner en av övningarna att min bröstrygg/axlar är rent pinsamt stela och att jag *borde* ha sisådär 10-15 grader mer rörlighet i toppläget än jag har just nu... suck..


Hang Power Clean 3-3-3-3-3
60-60-60-60-60kg
Försökte nöta vidare med tekniken och tänka på att vrida ut armbågarna. De flesta lyften kändes riktigt bra utan nigningar och med bättre landningar än vanligt.

Hang Power Snatch
3-3-3-3
40-40-40-50kg
Mer nötande för att försöka bli bekväm med denna eländiga övning. Gillar inte Hook-grip och framförallt inte nedtagningarna. De flesta lyft gick bra upp med bara nåt enstaka med efterpress. Måste dock lära mig dippa lite mer i landningen.

Deadlift
10x90kg som greasing
3-3-3
110-130-152.8kg
Här kändes det att man var lite mör i korsrygg/midsection sen gårdagen. Ganska tungt idag. Körde alla lyft med pronerat grepp och fick greppa om på sista repetitionen på 152.8 när fingrarna gav med sig..

Jag måste marklyfta mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar