torsdag 19 januari 2012

PB i Marklyft - Happy Days!

Kort styrkepass på Haga med Per över lunch idag. Grundplanen var marklyft, Hang Power Clean och Squat Clean men eftersom vi blev lite triggerhappy på marklyften blev det mest just den övningen.



Deadlift
WU: 10x80 + 10x100kg
3-3-3-3-5(!) reps
130-140-150-160-170kg(PB!)
Skulle egentligen bara köra fem treor och jag gruvade mig lite innan jag lastade för att ge mig på att tangera mitt gamla 3RM-PB på 170. När jag sen började lyfta kändes det så bra att jag drog 5 reps av bara farten.
Enligt Per höll jag formen och alla såg ut att gå i jämnt tempo utan sticky points.
Efter en del tekniksnack med Per firade jag bedriften med en obruten 10 x 130kg. Säkert nåt PB det också..

Nackdelen med allt detta var dock att greppet var duktigt slut och att den stackars bröstryggen fick slita lite så vi körde en hel del lättare teknik på Power Clean och Squat Cleans.

Avslutade med 3x10 KB-sving på 40 kg (vila motsvarande tid mellan set som den andra personens svingar tar).

Grymt skönt att hjärnspöket Marklyft plötsligt gjort en pudel. 2012 kommer bli bra...

1 kommentar: