tisdag 10 januari 2012

Sänkt av Syreskuld

Efter en helg med skidpremiär och oförklarligt dålig sömn (riktigt dålig!) och energilöshet siktade jag in mig på passet på Haga idag.

Jenny hade laddat med en par-WOD som lät skoj och ganska ok för mig och Per som team.
Det påpekades att detta skulle vara ett snabbt pass och tyvärr så tog jag det nog lite väl bokstavligt.

Den som är satt i syreskuld är icke fri...

Team-WOD for Time
21-15-9 Each
Burpee
Goblet Squat 24kg
Pullup

Metcon: 12.29
En i paret jobbar åt gången tills den personens övningsreps är klara, dvs P1 gör 21 Burpees, P2 vilar sen gör P2 21 Burpees medan P1 vilar osv.

Riktigt jäkla missnöjd med min egen prestation idag.
Ignorerade dagsformen och gick all out på första vändan burpees och glömde helt bort att hålla koll på andningen. Per och jag var klara med Burpees på dryga 50 sekunder och redan då hade jag dragit på mig en duktig syreskuld.

Tyckte dessutom att Goblet kändes långsamma i början i jämförelse med Pers snabba obrutna reps.
Jag försökte därför pusha mig lite extra vilket skuldsatte mig ytterligare och runt 15-16 reps började det dyka upp små svarta fläckar i utkanten av synfältet. De blinkade trivsamt åt mig och gled sedan runt och höll mig sällskap under resten av passet.

Det mesta bröts hejvilt och jag var rent pinsamt långsam. Enda positiva var att jag klarade de sista 9 pullups unbroken innan jag kollapsade i ett hörn. Mådde banne mig bättre efter Fran..

Duktigt irriterad men jag hade inte en chans att hämta upp syresättningen. Av de dryga 12 minuterna så var nog Pers repetitioner klara på runt 5 minuter och min del tog säkert närmare 8.

Bara att bryta ihop och komma igen antar jag.
Sen avslutades det med någon typ av Situps-lek som jag misstänker inte riktigt nådde ända fram hos alla - om ens någon. Vi gjorde iallafall en massa situps och det är ju kul!

På pluskontot hade jag inte den minsta muskelvärk efter 2 dagar i pisten - endast lite öm i smalbenen efter pjäxorna. Bådar gott inför Kanada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar