fredag 21 oktober 2011

Omotiverad skalning får bli en lärdom

Idag blev det pass på Haga för Andreas igen och han hade laddat med en skoj dubbel-WOD.

Tyvärr hanns det som vanligt inte med nån greasing (ofta svårt på lunchpassen).

WOD 1 -  10 Minutes of Every Minute On the Minute
5 Pushpress 55 kg (mod 50 kg)
AMRAP Squats

Score (Squats): 201

5 min vila

WOD 2 - AMRAP 10 Minutes
10 Burpee Situps
10 KB Swings 24kg
10 Pullups


Metcon: 5 varv + 10 Burpee Situps (tror jag)
Skalade HELT i onödan på PP vilket kändes lite irriterande. Jag tänkte att 50 reps på 55 skulle bli riktigt tungt men nu med skalningen kände jag att jag utan problem kunnat gå Rx. Striktpressade säkert hälften av dem iallafall så..
Paceade kanske squatsen lite mycket och jag tror att jag hade en del fler än de 201 jag räknade till. Tappade  räkningen lite i mitten och backade till senast verifierade antal, men med tanke på att jag gjorde 98 st på de tre första minuterna så känns 201 i lägsta laget. Oh well. Riktigt kul WOD iallfall.

Del två var inte lika kul (läs: passade mig mycket sämre). Svingarna var problemfria men pullups var tungt med taskigt grepp och Burpee Situps var mest bara obekvämt och långsamt med rökta höftböjar.
Jag måste fått nåt hjärnsläpp på slutet dessutom eftersom jag och Per startade på olika övningar men ändå hamnade i synk ibland. Lite rörigt med repsen men jag TROR att vi landade på exakt samma nu när jag skriver ner i text (han började och slutade på PU och jag på Burpee Situp).

Därefter kändes det helt rätt att följa upp det hela med en ordentlig portion entrecote, blomkålspure med tryffel och stekta trattkantareller. That's what I call a lunchlåda for kings!

Nu bär det av till Ali för lite justeringar och sen till Nordic för SM-efterfest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar